Sunday 7 October 2012

Dari Meja Solek : Episod 2

Kerja dia dah pun selesai..Bila Tender dah dapat apa lagi Bos rasa Happy dan anggukkan sahaja bila dia Minta Cuti..Itu janji Bos pada dia..Tapi dia tahu walaupun cuti dia pasti akan dihubungi, Membalas email dan macam2 lagi..Kali ini tidak yer..dia mahukan Cuti..

Usikkan kawan benar2 menyentuh hati.."Hey Cuti lama2 nie Sebab u nak Tunang ker "..Dia hanya senyum sahaja pada Mira..Gadis kurus,tinggi..berambut original kerinting yang suka sangat pakai kasut Gimmy Choo pemberian Buah hati..hehehe..tersenyum dia..bila dia tengok muka Mira pasti dia akan menoleh kembali kepada kasut itu.."Mirapun dapat"..yer dia tahu ..kasut yang dipakai mira itu sama seperti mana kasut yang dia dapat dulu..mungkin ya org itu berbeza ..dan mungkin juga tidak ..tapi dia tidak ambil peduli..kerana lelaki itu hanya pandai janji2 kosong sahaja..menghadiahkan Prada,Gucci dan LV itu sudah biasa ..sudah jadi makanan dia ..jadi tidak hairanlah berderet gadis gilakan..kenapalah mereka suka sangat tertipu..


Dia mengemas meja lalu menyapu bedak YSL yang dibelinya 5 bulan lalu..kulitnya nampak fresh..sebelum balik mestilah kena cantik juga..almaklumlah dia kena jaga personality..terkadang Bos panggil meeting last minute dan dia terpaksa pergi...Ramai tahu dia sangat utamakan masa..jadi tidak hairanlah ramai yang  terpikat dengannyer..


Sempat dia singgah Pavillion..Dengan kasut tumit tinggi hadiah dari buah hati dia berjalan masuk ke dalam Mall tersebut..Hati nyer sangat happy hari nie..Mana fikir pasal cuti lagi,Buah hati yang nak balik lagi....Bila ditanyakan oleh si jejaka..."Sayang..Abg ada hadiah buat u.." Dia tersenyum..bukan hadiah yang dia nantikan..sebaliknya lelaki itu ..Yer lelaki itulah harapan, yang sangat dia sayang..tersenyum lagi..sepotong kek red velvet telahpun di tangan..dia tidak takut makan banyak2 sebab dia memang akan habiskan masa dengar lagu dan bersenam di gym..sememangnya kakinyer juga jadi perhatian..bila org tanya dia kata dia hanya sapu lotion biasa..padahal dia beli lotion di "Dior"..dia senyum..Rahsia kecantikan!


Setelah penat melihat barangan2 berjenama.. dia singgah utk minum di tingkat atas..Dia disambut dengan baik oleh pelayan disitu..selalunyer begitu..dia selalu dilayan bak puteri..sebab dia sangat cantik, dia kenakan lipstik yang jarang org lain gunakan..Pastinyer dari MAC..sesekali dia mahu cuba yang lain..tapi hatinye belum berpindah dari satu jenama ke jenama lain..biarlah dia mencuba yang itu ..kalau sudah puas dan bosan pastinya jenama lain jadi idaman..


Dia membuka handphone..lihat gambar dia bersama buah hati kesayangan..sesekali dia menoleh ke luar..melihat org lalu lalang..ada yang berdua ..ada yang seorg..dan dia "Aku hanya seorg "...Sudah penat dia temenung..kalau dirumah depan meja solek itu juga dia termenung..


Sesekali dia teringat Tengku N, Kenapa dia masih teringat lelaki itu... " Ahhh Pergi Jahanam sama dia.." sesekali dia teringat..apa ada pada Kasut Jimmy Choo.

No comments:

Post a Comment